tirsdag den 9. april 2013

Den jeg er.


Jeg er sygdommen i dit blod,
den du ikke kan undgå.
Jeg er tornen i dit øjne,
den du aldrig kan fjerne.
Jeg er pesten i din krop,
den du har lært at frygte.
Jeg er kræftknuden under din hud,
den du aldrig kan overleve.
Jeg er de kroniske tømmermænd,
dem der bare skal overståes.

Jeg er et vedhæng om din hals,
den vægt du aldrig kan ligge væk.
Jeg er vægten på dine skuldre,
den byrde du aldrig slipper af med.
Jeg er lænken om dine fødder,
den du ikke kan fjerne.
Jeg er mørket i din krop,
Den der altid vil æde dig op indefra.
Jeg er håndjernene om dine håndled,
dem du aldrig kan låse op.

Jeg er alt det du afskyer,
den du ikke kan være fri for.
Jeg er på højde med djævlen,
den du frygter at møde.
Jeg er målet for alt dit had,
den du sigter efter så tit.
Jeg er uhyret i dine drømme,
den du altid har frygtet.
Jeg er den menneskelige boksepude,
den du med glæde tæsker løs på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar