tirsdag den 9. april 2013

Det er hvad de vil fortælle dig.


Jeg er et monster.
Det er, hvad de siger.
Lægerne, psykologerne,
alle de kloge mennesker.
De tror ikke jeg er andet end det.
Jeg har en psykisk sygdom,
jeg er voldelig, ligefrem farlig,
- det er hvad de vil fortælle dig.

Jeg er et monster,
Det er, hvad de siger.
De behandler mig som en kriminel,
selvom jeg aldrig har brudt nogen lov.
De gør det kun for at beskytte sig selv,
selvom de aldrig ville indrømme det.
De bryder sig ikke om,
hvad der sker med mig.
Det er bedst for alle,
- det er hvad de vil fortælle dig.

Jeg er et monster,
Det er, hvad de siger,
Jeg har ingen voldsdomme,
men alligevel låser de mig inde.
Gemmer mig langt væk fra virkeligheden.
Jeg er voldelig.
En trussel mod mig selv,
en trussel mod andre.
- det er hvad de vil fortælle dig.

Jeg er et monster,
Det er, hvad de siger,
Deres frygt føre an,
misforstår de ting jeg siger,
laver deres egen historie.
De piller og prikker til mig.
Skaber et monster inde i mig.
Men det er min egen skyld
- det er hvad de vil fortælle dig.

Jeg er et monster,
Det er, hvad de siger,
Monsteret vågner op,
begynder at reagere.
Prøver at beskytte sig selv,
beskytte mig.
Dette monster er farligt,
- det er hvad de vil fortælle dig.

Jeg er et monster,
Det er, hvad de siger,
Nu føles det rigtigt,
det de har gjort.
De føler nu at de har tilladelse,
til at spærre mig langt væk.
Men var det ikke dem,
Der skabte dette monster indeni?
Monstret har altid været her
- det er hvad de vil fortælle dig.

Jeg er et monster,
Det er, hvad de siger.
Jeg sidder nu i spændetrøje,
i det hvide beskyttede rum.
De lukker mig ikke ud,
de tør ikke lade monstret komme ud.
Jeg tror de har smidt nøglen væk.
Jeg kommer aldrig væk her fra.
Men det er jo for min egen skyld,
- det er hvad de vil fortælle dig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar