tirsdag den 9. april 2013

En morders sind.


Jeg bliver kaldt psykisk syg. Får fortalt at min hjerne ikke er normal. Får fortalt at det ikke altid er mig der har magten - min personlighed er spaltet. Jeg syntes jeg er ganske normal. Jeg er en god doktor, behandler mine patienter med respekt. Redder dem og passer dem. Men de påstår jeg ikke eksistere. Påstår at jeg er et ondt menneske. Jeg kan ikke forklare dem, hvor blodet i min garage kommer fra. Hvorfor det mest af alt ligner et slagtehus. De påstår mine patienter falder på stribe. Bliver begravet halve. Jeg tror min personlighed er splittet. At der bor en ond doktor i mig. Jeg tror han har øvet sig længe - set hvordan jeg gør. For han gør sit værk godt. Han helbreder ingen - han er ikke som jeg. Bruger ikke bedøvelse og skalpel - øksen er hans ven. Min hjerne går amok, jeg mister min realitetssans. Eksistere jeg? Er jeg den anden personlighed? Er jeg den onde - eller findes der intet godt i denne doktor? Jeg går som en zombie, rundt på de hvide gange. De påstår de passer på mig, men jeg ved de alle er bange for mig. De kan ikke helbrede mig - derfor er jeg her. Spærret inde og låst fast i en spændetrøje.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar