onsdag den 13. marts 2013

Guds yndlings


Jeg prøver tit at forstå, hvorfor livet er som det er. Jeg har fundet svaret. Jeg er guds yndlings. Jeg er hans private underholdning. Jeg er sikker på, at han på den hellige søndag, griner sin røv i laser. Især hvis jeg har haft en hård nat, og ligger på toilettet det meste af dagen.

Jeg prøver at få det bedste ud af livet, men gang på gang må jeg indse at dette ikke falder i guds smag. Nej selv gud har en indre djævel, det er jeg sikker på. Han nyder at se mig såret. Kæmpe for det liv han har givet mig. Men spørgsmålet er så nu, har han ikke snart grint nok?

Jeg prøver at gøre ham glad. Hænger en smule i mørket, enden jeg har samlet kræfter til at kæmpe imod. Jeg ved han er tilfreds, for i et øjeblik bliver intet værre. Når jeg ligger om natten, kæmper for at falde i søvn. Er jeg tit sikker på jeg kan høre hans grin. Men det er okay. For jeg ved, at jeg er hans yndlings.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar