tirsdag den 17. september 2013

Stress

Stressen løber i min psyke,
får min krop til at overarbejde.
Jeg mærker ikke trætheden,
eller smerterne der bider i mine muskler.
Jeg kører blot videre på dette kick,
ingen tid til pauser.
Mine muskler spænder op,
og mine hænder begynder at ryste.
Alligevel presser jeg mig selv,
bare en smule længere.
Overskrider mine egne grænser,
lytter ikke efter min krop.
Jeg går hvileløs rundt,
har en masse energi af komme af med.
En falsk energi rus, skabt af stressen.
Rystelserne tager overhånd,
tvinger mig til at stoppe op.
Min krop begynder at bukke under,
mens energien forlader mig.
Jeg sætter mig håbløst ned,
tænder en smøg med rystende fingre.
Mit ben tripper,
et synligt tegn på stressen der løber i mine åre.
Men jeg kan intet stille op,
energien har forladt mig
- men stressen hænger ved.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar