onsdag den 11. september 2013

sindssygens fængsels

Jeg er en fange, i mit eget fængsel. 
Fanget inde i mit eget hoved.
Jeg har intet andet end mine egne lystige drømme,
til at trøste mig og holde mig væk fra sindssygdommen.
Jeg er tæt på at falde i, 
mit hoved er fuld af tanker.
Tosset er hvad jeg føler mig, 
syg er hvad de kalde mig.
Men vi er alle en smule sindssyge, 
bare ikke alle er mand nok til at indrømme det.
Jeg kender til det sindssyge, det onde om du vil,
den bor dybt inde i min krop.
Jeg har følt dæmonernes kræfter,
og selvkontrollens svaghed.
Jeg har spist af kærlighedens kage,
og drukket af slangens gift.
Mit sind glider langsomt væk,
mens jeg forsvinder ind i drømmeland.
Jeg mister alt, hvad der er mig,
da jeg ser ind i de dybe sorte øjne.
Den opføre sig som et dyr,
og taler med guds store stemme.
Den behandler mig som sin bedste ven,
og elsker mig som var jeg dens barn.
Jeg er dens barn.
En uskyldig unge, klar til at lære. 
Jeg er klar til at gøre hvad der bliver sagt,
tro på alt hvad der bliver lagt foran mig.
Tager med kyshånd imod alt der bliver skænket,
for at lære hvordan jeg kommer til,
at gøre mine egne lystige drømme til virkelighed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar